Home Automation Panel Function

Discussions à propos des règles applicables en 2018 pour tous les concours EurobotOPEN et EurobotOPEN Junior
Discussions about 2018 Rules for all EurobotOPEN and EurobotOPEN Junior contests.
Post Reply
matheusfb

Home Automation Panel Function

Post by matheusfb » Fri 23 Feb 2018, 14:57

Hello,

What is the function of the "Home Automation Panel" ?

In the rules only says it has the function of "display a information related to the current game", but what information?

That information is the number of "water balls" deposited in the "water tower"? If this is correct, the panel have to incorporete something to detect the balls, a sensor for example?

Nirgal

Re: Home Automation Panel Function

Post by Nirgal » Fri 23 Feb 2018, 17:20

Hello,

You can choose what you want with this pannel..

Few examples:
- use a screen and display your logo
- use a screen and display your robot status
- put a blue led
- put a led matrix with funny animations
- a motor with a small umbrella
- a music card playing "happy birthday"
- or any stupid idea you should fall in love with

The constraints only concern the weight (2kg max!), the size (min / max), and the fact that all the current which power your pannel must pass accross the switch on the field.

Have fun!
Nirgal
Robot-ESEO

Refereeing referent
PMI

Post by Refereeing referent » Mon 26 Feb 2018, 23:48

matheusfb wrote:
Fri 23 Feb 2018, 14:57
What is the function of the "Home Automation Panel" ?

In the rules only says it has the function of "display a information related to the current game", but what information?

That information is the number of "water balls" deposited in the "water tower"? If this is correct, the panel have to incorporete something to detect the balls, a sensor for example?
Hello matheus,

You can choose to have an electronic display as an automation panel. And if you choose that kind of device, you can only display some information related to the current game (score, robot position, etc.). For instance, it is forbidden to display for example the logo of your sponsors...

But, you can choose many other devices, like LEDs, funny things, etc. All examples listed by Nirgal are valid except "use a screen and display your logo" (you must display something else – related to the game – than just your logo).

And keep in mind that your system must remain active even after the end of the match!
Référent de la commission arbitrage Eurobot / Bénévole Planète Sciences
Eurobot Refereeing Committee Referent / Planete Sciences volunteer

Nirgal

Post by Nirgal » Tue 27 Feb 2018, 00:47

Refereeing referent wrote:
Mon 26 Feb 2018, 23:48
All examples listed by Nirgal are valid except "use a screen and display your logo" (you must display something else – related to the game – than just your logo).
Thanks for this precision, I think many teams will consider that a team logo is different than sponsors adds! And I guess you will find some teams logos display on the pannels!
Nirgal
Robot-ESEO

Trognon

Post by Trognon » Wed 14 Mar 2018, 00:33

Hello,

So, it is forbidden to create a panel with only our logo/name.
As we are allowed to use leds, is it possible to display our logo with leds?

Maybe you could clarify it, I've already seen a few of theses with team logos...

--------
Bonjour,
Il est donc interdit de créer un panneau contenant uniquement notre nom/logo.
Puisque nous pouvons utiliser des leds, est-il possible d'afficher notre logo éclairé par des leds?

Il serait intéressant de clarifier ce point, j'ai déjà vu plusieurs équipes avec ce design.

SebinouZ

Post by SebinouZ » Wed 14 Mar 2018, 10:45

Il n'est pas interdit d'afficher nom d'équipe ou logo d'équipe :

cf. réponse officielle de Valentin ici : viewtopic.php?f=91&t=18208
------------------------------------------
CUBOT, les robots en fût de bière...
www.cubot.fr

Passez voir le Portail des équipes

Trognon

Post by Trognon » Wed 14 Mar 2018, 11:34

Valentin étant considéré comme "participant à la commission règlement", est-ce qu'un arbitre peut confirmer svp?

La phrase causant ambiguïté étant la suivante :
All examples listed by Nirgal are valid except "use a screen and display your logo" (you must display something else – related to the game – than just your logo).

SebinouZ

Post by SebinouZ » Wed 14 Mar 2018, 11:48

Je pense et j'espère que cette phrase concerne uniquement l'affichage via un écran.

La question est donc la suivante :
FR :
Il n'est pas autorisé d'afficher le logo de l'équipe sur une ecran.
>>Mais est-t-il possible de l'afficher sur un autre support? (image imprimé, avec des leds, un assemblage de lego...)
EN :
We can not display the team logo on a screen.
>>But is it possible otherwise? (printed image, leds, lego brick ...)
------------------------------------------
CUBOT, les robots en fût de bière...
www.cubot.fr

Passez voir le Portail des équipes

romain_cvra
PMI

Post by romain_cvra » Wed 14 Mar 2018, 12:37

SebinouZ wrote:
Wed 14 Mar 2018, 11:48
Je pense et j'espère que cette phrase concerne uniquement l'affichage via un écran.
J'espère aussi! Nous somme aussi parti de ce principe vu que c'était mentionné explicitement par un arbitre!
Site web : http://www.cvra.ch.
Le code source : GitHub
Visualisation CAO 3D de nos robots : GrabCAD

romain_cvra
PMI

Post by romain_cvra » Wed 14 Mar 2018, 12:43

Si on regarde le problème dans l'autre sens, comment prouver que l'arrangement de LED sur le panneau domotique n'est pas le logo de quelque chose ?
Même avec un paterne de LED disposées aléatoirement sur une surface, il y a beaucoup de chance qu'au moins une partie ressemble a un logo excitant!
:lol:
Site web : http://www.cvra.ch.
Le code source : GitHub
Visualisation CAO 3D de nos robots : GrabCAD

Nirgal

Post by Nirgal » Wed 14 Mar 2018, 13:20

romain_cvra wrote:
Wed 14 Mar 2018, 12:43
il y a beaucoup de chance qu'au moins une partie ressemble a un logo excitant!
:lol:
Complètement d'accord... mais pour un logo "excitant", il faut demander à l'équipe 8=>... qui malheureusement ne participe pas cette année. :lol:

Je pense qu'on a tous bien compris qu'un panneau qui fait de la lumière avec un logo d'équipe qu'à de l'allure ça doit passer...mais une confirmation un peu factuelle et officielle permettrait d'être tranquilles.
Nirgal
Robot-ESEO

Refereeing referent
PMI

Post by Refereeing referent » Wed 14 Mar 2018, 20:24

Bonsoir, Hi,

Oui, il est autorisé d'afficher votre logo sur le panneau domotique (même sur un écran) cependant, ce ne doit pas être l'espace un espace d'affichage pour vos sponsors ; l'idée du panneau domotique n'est pas de faire uniquement de la publicité pour vos sponsors au détriment de l'esthétique de vos robots, du match et des sponsors qui soutiennent l'évènement (ils ont leur logo discrets sur le côté des aires de jeux). En conséquence, veillez à ne pas transformer vos panneaux domotiques en panneaux publicitaires. C'est l'unique demande formulée ici derrière ce point de règlement.

Yes, it is authorized to display your logo on the automation panel (even on an electronic display). However, you must not display your sponsors. The automation panel is not a place to display some ads for your sponsors for example, but to show your creativity, the aesthetic of your robots. We have also our own sponsors which have their logo on a discrete place on the sides of the playing areas. So, keep in mind not to transform your automation panels in ad panels. This is the only request with that specific rule.

[Edit: 15/03/2018 – 21:12]
Référent de la commission arbitrage Eurobot / Bénévole Planète Sciences
Eurobot Refereeing Committee Referent / Planete Sciences volunteer

Post Reply